maandag 23 april 2012

Leuke/handige apps.




De laatste tijd hebben veel mensen een iPhone, Blackberry of andere smartphone. Ik beschrijf in dit artikel wat ik de leukste en handigste apps vind. Alle apps in dit artikel zijn gratis te koop in de market voor android telefoons. Met een iPhone kun je ze in de App store kopen. Op een Blackberry kun je ze niet allemaal kopen, want sommige zijn alleen voor touchscreen telefoons.
Ik begin met de spelletje, dit zijn vooral de leukste apps.


Als eerste Draw Something. Ik denk dat de meeste het wel kennen. Een paar weken geleden was Wordfeud nog de meest geïnstalleerde app, totdat draw something kwam. Het is een soort pictonairy, maar dan op je mobiel. Het is dus de bedoeling dat je een woord natekend. De ander moet dan raden wat het woord is. Het is wel lastig dat het in het engels is, omdat je sommige woorden dan moet vertalen. Het is echt een heel leuk spel, maar wel erg verslavend. Ik kan zelf helemaal niet goed tekenen, maar dat hoeft ook helemaal niet! Dit spel is alleen voor iPhone en android.

Where's my water is een heel grappig en leuk spel. Je moet er wel een beetje bij nadenken over hoe je het logisch oplost. Er is een krokodil die onder de douche staat en graag water wilt hebben. Het water is helemaal bovenaan en je moet dus zelf een weg vinden om het water naar beneden te laten stromen. Het is een heel leuk spel om te spelen als je niks te doen hebt en je verveelt. Ook deze app is helaas niet voor Blackberry's zonder touchscreen.


Spotify is een muziek app. Ik luister me muziek altijd via sportify. Je kunt alle nummers uit alle landen downloaden op deze app en ze daarmee afspelen. Je kunt nummers aan je favorieten toevoegen of afspeellijsten maken. Ik vind dit handiger dan nummers op je mobiel te zetten, omdat je hier een nummer kan zoeken en meteen in je lijst zetten. Als je inlogt met facebook kan je ook muziek delen met je vrienden, en bijvoorbeeld de afspeellijsten van je vrienden zien.



Shazam is een app die muziek kan herkennen. Ik gebruik hem als ik bijvoorbeeld een leuk liedje op de radio hoor, maar niet weet hoe die heet. De app herkent de muziek en laat zien welk liedje het is en wie het zingt. Je kan je muziek ook meteen delen met je vrienden via facebook, twitter etc. Het is een hele handige app als je niet zo snel op de naam van een liedje komt.

Als je laatste de appie app van de Albert Heijn. De AH is de eerste supermarkt in Nederland die een eigen app heeft gemaakt. Ik vind het een super handige app. Je kunt makkelijk een boodschappenlijstje maken, recepten zoeken of de dichtstbijzijnde AH zoeken. Als je een boodschappenlijstje gemaakt hebt, en hebt gekozen in welke AH je boodschappen gaat doen, laat de app de makkelijkste looproute zien. Het is een leuke, maar vooral handige app!

Dit waren alle apps die ik op dit moment het meest gebruik. De apps van facebook en twitter gebruik ik ook veel, maar ik heb gekozen om de wat minder standaard apps te laten zien. Ik denk dat iedereen wel weet wat twitter is, en ik de app verder niet hoef uit te leggen.

Welke apps vinden jullie het leukst?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten