dinsdag 24 april 2012

Professionele manicure


Een paar dagen geleden zijn wij (Amber en Hanna) naar een manicure geweest. We waren er nog nooit geweest, maar we wisten natuurlijk wel dat het bestond. We zijn bij ons in het winkelcentrum geweest. De manicure-zaak is best groot en schoon. Omdat het niet zo druk was konden we gelijk geholpen worden. We kozen een basiskleur en een patroontje en hoppaaa, de mevrouw ging aan de slag.
We kozen allebei voor de zelfde basiskleur en hetzelfde patroontje. Een paars bloemetje met mooie details. Amber mocht eerst. Het verbaasde ons over hoe snel ze daar te werk gaan! Als we zelf met nail-art bezig zijn, zijn we ongeveer al een half uur bezig met één vinger. Die vrouwen daar die hadden in 3 minuten het hele patroontje erop gelakt. Onze nagels werden eerst gevijld. Daarna werd er een soort van olie/basecote aangebracht en gelijk daarna ging het eerste laagje nagellak erop. Daarna het tweede laagje en toen kwam het patroontje. Ze deed wat verdunnings vloeistof bij de nagellak en ging aan de slag. Niet veel later kon ik Ambers mooie nagels bewonderen. Toen was ik zelf aan de beurt. Bij mij ging ze precies hetzelfde te werk.

Nadat onze nagellak gedroogd was mochten wij betalen. Het kostte €10,- voor tien nagels. Dit vind ik totaal niet duur, want vaak lees je dat het rond de 15 euro kost. Ik zou hier zeker vaker heen gaan. Het enige nadeel vond ik dat het er heel erg rook naar nagellakremover. De mensen die daar werkten droegen ook een mondkapje, maar die werd aan ons niet gegeven. De nagellak die ze gebruikten was vooral van 'La Femme beauty', maar er zaten ook Opi lakjes, Chanel lakjes, Catrice lakjes en Essence lakjes bij.
Hieronder nog wat foto's van onze nagels.


Hebben jullie wel eens een professionele manicure gehad?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten