vrijdag 27 april 2012

DIY- Van pak naar portemonnee

Vandaag de tweede 'do it yourself'. Deze DIY heb ik al een tijdje geleden in een tijdschrift zien staan en afgelopen woensdag heb ik mezelf er toch echt aan gewaagd. Namelijk het maken van een portomonnee van jawel, een pak drinken. Het klinkt misschien moeilijk, maar het is verbazendwekkend makkelijk en je bent er dan ook niet langer dan een tien minuten mee bezig.


De benodigdheden:
- niettang + nietjes
-  een pak drinken
- lineaal
- schaar
- eventueel wat klittenband


stap 1. Maak het pak goed schoon! ik had het niet goed gedaan en toen droop er allemaal appelsap over mijn broek. Fijn. Daarna vouw je  de bovenkant van het pak recht en knip je dat gedeelte af.


stap 2. knip nu ook de onderkant van het pak eraf. Dit gaat wat moeilijker, maar na wat poeren en prutten is het mij gelukt. Het is de bedoeling dat je zo door het pak heen kan kijken


stap 3. Verdeel het pak in drie gelijke stukken. Knip 1/3 van het pak af, laat alleen de voorflap over.

stap 4. Nu komt het neer op vouwwerk. Dit gedeelte is een beetje moeilijk uitteleggen, maar ik probeer het zo duidelijk mogenlijk te doen. De buitenkant van het pak vouw je naar binnentoe, daarna vouw je het pak dubbel. Precies op de lijntjes.

stap 5. Nu niet je de gevouwen flap vast aan het andere gedeelte, zodat je echt het "portemonneegevoel" krijgt.



En dat was het. Appeltje eitje toch? je kan nu eventueel nog klittenband aan maken zodat hij makkelijker dicht gaat.

Dit was het alweer! veel DIY-plezier!

liefs,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten